tirsdag 3. juni 2014

03.06.14

Nå begynner jeg nesten å bli litt bekymret. I dag meldte de regn på værmeldingen - men neida, strålende sol og veldig varmt i hele dag også. Hva skal jeg nå gjøre? Det er bare meldt fint vær resten av uken og til helga skal valpene reise til sitt nye hjem. Hvordan skal nå det gå - med et valpekull født og levd sine første uker i Bergen også må jeg selge de uten å ha fått sosialisert de på regn.... Hvem ville trodd det var mulig? Kanskje jeg rett og slett bare må beholde alle sammen noen måneder til slik at jeg kan sikre meg at de tåler regn også.... ;) (Det må bli noen mnd siden jeg har bestilt sol i hele sommer...)
Det har nok vært den varmeste dagen i dag og valpene har bare lagt ute i hagen og sovet. Jeg kjølte de litt ned med å ha de i bassenget men likevel var de veldig varme. Vi fikk låne en parasoll hos naboen, så de fikk en skikkelig god skygge å ligge i. Men, det har vært lite lek på de så lenge sola var oppe.
Nå er de nettopp kommet inn på stua, og her tar de igjen for det tapte. Varmen har gjort at alle åtte har lagt på lading i hele dag og nå er de nok overfulle. Det har gått for seg etter at de kom inn... Bingen står åpne så de kan gå ut og inn som de ønsker. Dagens lek går på at en valp løper inn i bingen og en er på utsiden også står de der og erter hverandre og bjeffer på hverandre, halene går som hjulvisper og toneleiet kan ikke kalles innestemme! De har det visst fantastisk gøy. Det er spesielt frk Rød, Mr Grå og Mr Grønn som syntes denne leken var veldig kjekk. De andre synes det er skrekkelig gøy å dra med seg kladdene rundt omkring i stua - kanskje de synes at jeg trenger vaskehjelp?
To av valpene skal reise med fly til sine nye hjem. De nye eierne kommer og henter de også skal valpene fly inne i kabinen sammen med sin nye familie. For at de ikke skal få sjokk når de blir puttet i de små burene så har jeg tatt ei økt burtrening i dag. De gikk overraskende fint. Det tok ikke mange øktene før lille Grønn hadde full kontroll på at når han lå i buret så dukket det opp noe svinesteik. Det tok heller ikke lang tid før de andre fant ut at buret var en fin plass og på det meste var det tre valper inni og en oppå buret mens vi trente. Lille frk Lilla fikk låne buret til Mr Grønn når vi trente i dag, jeg hadde glemt å ta hennes opp i fra kjelleren.... Ho syntes også at det var en grei plass å være og hadde ingen problemer med det - bare ho fikk fred slik at ho fikk sove. Ho kunne til nød holde seg våken så lenge ho fikk tygget i seg svinesteiken  - men det var også alt.... 
Det gode med valper som har lagt på lading er at selv om de var overfulle av energi, så tar det ikke så fryktelig lang tid før batteriet er tomt - nå har jeg stuegulvet fullt av sovende valper.... Minuset er at det er en time for tidlig. Tenker de skal få lade bittelitt før vi finner på noe gøy slik at de våkner og blir trøtte til natta. Da trenger nemlig jeg å bli ladet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar