søndag 8. juni 2014

08.06.14

Valpene som reiste i går får bare gode tilbakemeldinger. Mr Grønn var ute en gang natt til i dag, men hadde ikke lyst til å tisse når det var mørkt. Istedet drakk han litt vann før han fortsatte å sove videre til klokken seks. Da er jo han vant til å stå opp, så han fikk gå på do og spise frokost før han inntok senga til den nye matmoren og koste seg der til klokken nærmet seg åtte. Frk Gul derimot syntes det var helt greit å tisse i mørket, ho sov også til klokken seks før ho fikk gå på do og spise frokost. Ho hadde ikke så veldig lyst til å gå og legge seg igjen og fikk derfor gå og utforske litt til resten av familien stod opp. Frk Gul går på døra når ho må på do, så nå er det bare opp til den nye familien å reagere raskt nok når ho må på do. Bare fine tilbakemeldinger fra de som har flyttet altså. Det er jeg utrolig glad for!!!
I dag har frk rød og frk lilla flyttet. Frk Rød var først ut og skal flytte til Linn i Bergen. Valpene sov til klokken åtte i dag tidlig, når jeg oppdaget det - ble jeg så forfjamset at jeg glemte at frk Rød skulle kjøre bil på formiddagen så ho fikk frokost sammen med de andre. Det var litt synd fordi ho ble litt bilsyk på veien hjem. Vel hjemme har ho kost seg i  dag utforsket sitt nye hjem og blitt kjent med sine nye mennesker. Ho har fått navnet Molly. Tilbakemeldingen er at ho virker veldig trygg - heldigvis!!!
Frk Lilla med navnet Smilla var den andre valpen som skulle ut og fly. Først kjørte vi til flyplassen og ho sov mesteparten av veien i buret sitt. Ho hadde også kastet litt opp, men det er usikkert når det skjedde. Flyturen og kjøreturen hjem til Ski gikk greit selv om ho sov lite men i stedet lå og så på livet. Vel fremme i sitt nye hjem var ho trøtt og sliten og ville egentlig bare sove og slappe av. Det er mye nytt for en liten valp de dagene de reiser fra alt de kjenner, ikke rart at de blir trøtte og slitne!
Nå er gjengen halvert, de åtte er blitt til fire og det merkes! Det er blitt så stille en skulle nesten trodd at det bare var en valp i hus..... De leker og koser seg, men både støy og aktivitet er betydelig redusert. For første gang på mange uker har jeg spist et helt måltid uten å bli forstyrret. I dag tidlig sov gjengen helt til klokken åtte, skikkelig deilig!! Siden det er blitt færre søsken å leke med, så tar de mye mer kontakt med meg enn tidligere (ikke at det har vært lite tidligere heller....) Dersom jeg er oppe å går kommer de umiddelbart og står og hopper og vil opp på armen. Når jeg sitter i sofaen som nå, så har jeg alle fire rett under meg. Alle hopper og vil på fanget.... Når jeg holder på med noe i huset (litt husarbeid er en rett og slett bare nødt til å gjøre) så har jeg gjerne en valp på armen. I dag er det Mr Grå og Mr Blå som har vært ekstraordinært kosete. Frk Rosa klarer seg aldeles utmerket sammen med brødrene. Ho har ingen problemer med å sette de på plass om det er nødvendig. Når det er ho som ligger på fanget og koser, virker det nesten som om ho prøver å si; " se på meg - jeg er på fanget...." :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar