torsdag 5. juni 2014

05.06.14

Valpene har hatt en rolig dag i dag, sikkert ikke så dumt etter den travle dagen de hadde i går. De har vært ute hele dagen, det har vært lummert og varmt men lite regn (ca 2,5 dråper) og ikke noe torden.
 Vi har lekt en god del i dag. Både bare valpene også jeg og valpene. Det er utrolig koselig og morsomt - men det er bare ei begrenset tid jeg kan holde på med de. Åtte overivrige valper som har tatt fullstendig av og ikke klarer å tenke på noe annet enn at "dette er gøy - det må vi vise med å bite Britt", det kan bli ganske heftig (og vondt). En og en går fint uten problemer - men med alle åtte så blir det for tøft - rett og slett. De elsker draleker, både med meg og med søsken. Det har ikke vært noe bevisst apportering enda, men det tror jeg kanskje kommer av at de er så mange og blir forstyrret hele tiden.
Vi har trent burtrening med de valpene som skal reise langt. Det går bedre og bedre. Aller best går det med Mr Grønn, han har virkelig skjønt at når han er rolig i buret så dukker det opp svinesteik. Han har til og med lagt i buret med døra igjen i dag. Det er nok ikke lenge før lille Frk Lilla er kommet like langt - ho hadde bare så fryktelig dårlig tid når vi skulle trene i dag og ho ville mye heller leke sammen med de andre valpene.
Nå på kvelden har de lekt lenge på verandaen. Jeg måtte rømme i hus fordi det var så mye knott ute - men valpene ville ikke inn så de fikk kose seg der ei god stund. Til slutt var det tid for kveldsmat og da kom alle stormende inn. Etter maten hadde vi ei herlig herje - kosestund før alle sovnet for natta og ble båret ned i kjelleren. Jeg bare elsker den siste kveldsstunda vår når jeg sitter på gulvet og valpene herjer vilt rundt meg. Så plutselig kommer det en løpe-hoppende i full fart og lander på fanget mitt for et par minutters kos. Dersom det kommer andre mens jeg koser med èn - så får de tydelig beskjed om hvem som var først... Dersom den første er gått ned før noen andre er kommet, tar det aldri lang tid før det kommer en ny.... Når de ligger slik og koser, så koser de seg skikkelig og det finnes ikke noe biting i det hele tatt. Bare kos..... Den stunda kommer jeg til å savne veldig når de er reist....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar