torsdag 12. juni 2014

12.06.14

Så var siste dagen for dette eventyret kommet. I dag var det lille Blå sin tur til å dra. Siste natta sov han på soverommet hos oss, han syntes nok det var litt ensomt for han klynket litt i buret før han sovnet men når han sovnet sov han helt til vekkerklokken vekte han. Lille mr Blå valgte å avslutte oppholdet hos oss på den ekleste måten en kan tenke seg..... På en eller annen måte var det kommet en brunsneile inn på stua, gjett hvem som fant den!! Og som vanlig, det valper finner - det smaker de på....... Kjenner jeg blir helt kvalm bare jeg tenker på det. Vi vasket munnen hans flere ganger, uten at slimet forsvant. Til slutt måtte vi til med tannbørste og tannkrem og etter flere forsøk, så ble han i det minste ganske bra..... Det er greit at han tåler å bli håndtert......

Mr Blå skal flytte til Førde der han skal bo med Tove-Mette, Arne og de tre barna. Der tror jeg nok han får det veldig bra. Navnet hans er Bris. Han hadde en lang kjøretur hjem, men det gikk bra.  Han kjedet seg tidvis på veien og gav tydelig beskjed om hva han tenkte om å sitte i bur da... Men, ingen bilsyke eller noe.
 Nå er huset helt tomt for valper, og veldig, veldig stille. Det var deilig å få ryddet vekk alle valpetingene på stua, få vekk dopapiret og grønnsåpesprayen fra stuebordet og å få tatt bort knutene på gardinene. Det er også litt deilig å sitte her å blogge og vite at jeg ikke skal vaske gulv etter klokken tolv i natt. Jeg gleder meg VELDIG til å gå til frisøren i morgen, det trenger jeg virkelig. Også har jeg tenkt å begynne å trene aktivt med Zelante igjen. Det er det lenge siden vi har gjort, så nå må vi bare bestemme oss for hva vi har lyst til. Også gleder både Zelante og jeg oss veldig mye til vi skal på seilturer i Sommer, det er lenge siden sist nå.
Alle valpene får gode tilbakemeldinger så langt, det er jeg veldig glad for. Det jeg synes er vanskeligst med hele oppdrettet er å først velge hvem som skal få valp hos meg også etterpå bestemme hvem som skal få hvilken valp. Redselen for å ha valgt en valp som ikke passer inn i familien er veldig stor.... Det er fortsatt ikke en uke siden første valp reiste, og selv om de virker veldig trygge og greie så tror jeg nok at de kanskje prøver seg litt frem før de viser familiene hvordan de virkelig er... Men, håper inderlig at alle fortsetter å like sin valp og at de får veldig mange fine år fremover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar