mandag 21. april 2014

21.04.14

Når jeg satte meg opp i valpekassen i dag for litt daglig dose kos, var det flere av valpene som snuste seg frem til meg og kom og la seg tett, tett inntil meg. Vet ikke om det var en handling basert på om de kjente igjen lukta mi, eller om det var kroppsvarmen min de var ute etter men koselig var det uansett. Zelante lå også i valpekassen, så de var ikke helt desperate etter kontakt...
Alle valpene har fått klippet klørne i dag, siden ingen av de har sporer så blir det heldigvis "bare" 18 klør pr valp. Etter klippen, filte jeg klørne på frembeina slik at de ikke skulle bli så skarpe når de ligger og trakker på juret til Zelante. Klørne er knøttesmå, jeg bruker ei lita neglesaks til å klippe med og ei like lita neglefil til filingen. De fleste valpene protesterte litt, de likte spesielt ikke at jeg holdt fast labbene mens jeg klippet. Lille Mr orange tok det hele med stoisk ro og syntes egentlig at det var ganske OK. Zelante lå ved siden av meg mens jeg holdt på, men ho leet ikke på et øre over protestene til de valpene som protesterte. Kanskje ho tenkte at dette er noe alle valper og hunder må gjennom....? Alle valpene fikk kos både før og etter klippingen og de roet seg veldig fort i hendene mine.
Valpene tar stadig mer plass i Zelante sitt fang....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar