mandag 28. april 2014

28.04.14

Nå har første valp passert en kilo.... Ikke at han er så kjempesvær - men han er tykk... Alle valpene er små tjukkaser. Nesten så jeg begynner å lure på om det er fløte Zelante serverer denne gangen. Ho selv er blitt veldig tynn, skrekkelig tynn. Men, ho får masse mat og spiser masse mat så det er nok valpene som tar alt det gode. At de får mye mat, merkes på det som kommer ut igjen. De er begynt å klare seg selv og det betyr at jeg må bytte på valpekassa mange ganger for dagen for å holde det rent og fint til de. Tror det hadde blitt litt mye for Zelante om ho fortsatt skulle tatt alt sammen...
Lurer på om Zelante blir fornærmet på meg når jeg legger ut et slikt bilde av henne..... Tror jeg skal sette av en dag til SPA til henne i nærmeste fremtid. Det ser ut til at ho trenger det:)

Det er et yrende liv i valpekassa når Zelante går opp i for å servere de dagens meny, men siden de er åtte så er det mindre kamp om den beste patten denne gangen enn det var forrige gang.
Øynene har nå åpnet seg helt, det virker ikke som de hører noe enda. Jeg får ingen reaksjon når jeg klapper i hendene eller lager lyd på annen måte. Men, når de ser og lukter mammaen sin - da er de klare da. Da ser det ikke lenger ut som at valpekassa er full i valper, da ser det mer ut som at den er full i maur.....
Nå begynner jeg å glede meg til vi skal flytte de opp på stua. Selv om de fortsatt kommer til å sove mye, så blir det på en annen måte. På stua er det ikke like rolig som på hunderommet, så da blir det fort mer aktivitet blant valpene. Gleder meg veldig! (Parketten gleder seg litt mindre ;) )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar