onsdag 30. april 2014

30.04.14

Når jeg snakket til valpene i dag, reagerte Mr blå helt tydelig på stemmen min og kom i mot meg. Det betyr at nå begynner hørselen også å komme på plass og at det er på tide å utsette de for nye og ukjente lyder. Det er helt fantastisk nå når valpene tydelig viser at de kjenner meg igjen og kommer mot meg enten det er pga syn eller hørsel. Jeg har ikke inntrykk av at de hører så godt at jeg vekker de med lyd enda, men det kommer nok på plass om noen dager det også. Dersom de er våkne når jeg kommer til valpekassa, blir de helt ville og forsøker å komme over kanten for å komme seg bort til meg. De har forstått at de må klatre opp og at kosteskaftene er til god hjelp for å komme seg høyere.
De er blitt så store at når Zelante kommer opp i valpekassa så kan de bare hoppe opp "på to" og nå patten. De flinkeste klarer å suge seg fast og blir hengende der. Det gjør at det er veldig vanskelig for Zelante å få lagt seg når de skal ha mat. Ofte setter ho seg bare på kosteskaftet for å unngå å legge seg på valpene, av og til hjelper jeg henne og holder valpene borte til ho har fått lagt seg godt til rette. Det virker som at ho liker å ligge og kose med valpene, men ho er veldig redd for å legge seg eller sette seg på de så da er det ikke alltid ho får til å legge seg som ho ønsker.

De har så smått begynt å leke litt med hverandre og av og til sitter de og ser ut som at de funderer på livet rent generelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar