fredag 25. april 2014

25.04.14

I går ble det ingen innlegg i bloggen og nei - det var ikke fordi det var noe galt (som mange har lurt på) det var rett og slett bare fordi jeg hadde en 24 timers hjemmeeksamen og det kombinert med valpene gjorde at jeg ikke fikk tid til noe som helst annet. Det ble til og med så lite tid til soving i natt at det måtte jeg ta igjen i dag.
Valpene fortsetter å vokse, alle har mer enn doblet vekta si og de er blitt store! Øynene er begynt å åpne seg på alle, noen er kommet lenger enn andre. Noen begynner så smått å reagere på lys også. De to siste dagene har aktivitetsnivået økt betraktelig når de er våkne. De kommer seg mye fortere rundt, de er stødigere når de går og de har så smått begynt å klatre på valpekassa.

Noen av valpene begynner å bli skikkelig sterke. Lille blå har ingen problemer med å henge fast etter patten selv om Zelante har reist seg og står. Det er ikke så lett for henne når ho vil ha ei lita pause. Valpene spiser til de sovner med patten i munnen. De ligger helt rolige til de enten blir forstyrret av Zelante eller av en av de andre valpene, da suger de seg desperat fast og begynner å spise igjen....

I dag tok Zelante med seg apekatten opp i kassa til valpene. Lurer på om ho synes de sover for mye...
På tross av at det er blitt mer liv i valpekassa så går mesteparten av døgnet til soving. Når de sover er det så stille at jeg av og til synes det er skummelt. Vet ikke hvor mange ganger i løpet av dagen jeg sjekker om alle puster... Og hver gang så puster alle....

Jeg begynner å få litt kontroll på personligheten til valpene, det blir veldig spennende nå de nærmeste ukene når de begynner å se og høre skikkelig å se hvordan de fortsetter å utvikle seg. Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar