tirsdag 29. april 2014

29.04.14

Så er enda en valpekosedag over. I dag har det vært litt kjøligere og dermed har det vært litt mer liv i valpene. De begynner så smått å leke litt med hverandre, ikke mye men litt. Det er tydelig at de ser, både meg, mammaen og søsknene. Når jeg setter meg ved siden av valpekassa og valpene kommer mot meg og prøver så godt de kan å klatre ut av valpekassa for å komme opp til meg - da finnes det ikke en eneste sorg i verden... Det er en så utrolig fantastisk opplevelse og jeg bare elsker det. Når jeg setter handa mi ned i valpekassa, prøver de å bruke den for å komme seg opp til meg. Det er tydelig at de har forstått at hendene betyr at de blir løftet opp. De er så gode alle sammen, at jeg ikke kan få sagt det.... Men, minuset er at den settingen er veldig vanskelig å få tatt bilder av...
Siden de er blitt så store at de bare klatrer ut av baljen når jeg bytter på valpekassa, så har de fått vært på ei dyne på gulvet mens jeg har holdt på. Der var det mye spennende å utforske. Dyna likte de å gå på, men når de kom ned på gulvet var de ikke helt fornøyde og snudde fort oppå dyna igjen. Det holdt at de hadde vært på gulvet en gang, etter det så de på kanten av dyna som "grensa" og når de kom dit så sluttet de å utforske mer av verden for denne gang.
Monica har vært på besøk og hjulpet til slik at valpene har fått klippet og filt klørne igjen i dag, det var egentlig et par dager for sent men nå er det i allefall gjort og juret til Zelante får det litt bedre de nærmeste dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar