onsdag 7. mai 2014

07.05.14

I dag satte jeg døra til bingen på stua oppe og lot valpene få lov til å gå på ekspedisjon. Parketten er litt glatt for de enda, de klarer ikke helt å fote seg der. I tillegg skal så små valper gå minst mulig der det er glatt med tanke på eksponering for HD. Derfor har jeg lagt et gulvbelegg som er mindre glatt utover deler av gulvet også la jeg et handkle som en "rød løper" fra bingen og bort til belegget.
Det er rett og slett umulig å si hvem som kom først ut, de var våkne når jeg gikk til bingen for å åpne døra og da stod alle klare for å få kontakt med meg. Dermed "veltet" de rett og slett ut av bingen når døra kom opp.... De fleste fant veien til belegget via teppet og holdt seg der mer eller mindre hele tiden. Lille frk Rød, frk Lilla og Mr Blå valgte derimot å gå motsatt vei - der det verken var belegg eller handkle. Når det ble for glatt for de til å komme seg fremover, ble det rygging i stedet - til de hadde satt seg "fast" i en eller annen krok og trengte hjelp for å finne frem igjen - da gav de kraftig beskjed.
For første gang har Zelante lekt med valpene, det er så utrolig fascinerende å se på hvor forsiktig ho er med de bittebitte små valpene. Ho har full kontroll både på hvordan ho bruker munnen og hvordan ho bruker potene.
Ute er det altfor kaldt til at de små trollene mine kan få lov til å være i hagen enda. Det er kaldt, vått og vind - jeg tør rett og slett ikke å ta de ut før det er blitt litt varmere. Kanskje blir det bedre i løpet av helgen, da kan de i det minste få lov til å slippe ut på verandaen.
En ting er i allefall sikkert. Et valpekull på stua gir uttrykket "rotete stue" en helt ny dimensjon....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar