tirsdag 13. mai 2014

13.05.14

Atter en dag der været var for surt og kaldt for valpene å være ute. De fikk spise middagsmåltidet (kl seks) ute, også fikk de bæsjet seg ferdige etter på før det bar rett inn igjen til ei god og varm stue. De begynner å trives ute og tempoet på plenen har økt betraktelig. Men, det er for kaldt til at de kan få være der lenge 10 - 15 minutter så begynner de å fryse skikkelig.

Dagen i dag har derfor gått med til huslige ting. Løpe rundt på stua og smake på alt som kommer i veien. Leke med leker, og jakte på føtter. Pirayatennene begynner å kjennes, og selv om det er vondt - så er jeg kjempeglad for at de er så sosiale og gode. Tenk om de ikke hadde villet bite meg.... De reagerer veldig fint på mitt høye skingrende "au" og setter seg sjokkert på rompa overrasket over at det lille bittet kunne gjøre SÅ vondt. Også tar de seg ei lita pause før de prøver på nytt....
Når jeg slipper de løse på stua, så bare åpner jeg bingen og da løper de ut selv. Dersom jeg skal ta de ut eller flytte de til en annen etasje - så løfter jeg de opp. Da står alle og spretter og hopper og forsøker så godt de kan å bli løftet opp først. Det er skikkelig koselig, når jeg løfter i de, tar de fraspark med bakbeina for å være sikre på at dette går bra. Lille frk lilla satte seg like godt i bamsestilling og strakte frembeina i mot meg når jeg skulle løfte henne. Er det rart jeg blir sjarmert og elsker disse søte små noe så innmari?

Vi har spilt Pink Floyd og fyrverkerilyder på CD i dag, det var det ingen av valpene som reagerte på. Heller ikke på at støvesugeren kom frem. Men, de likte ikke lyden av støvesugeren. Den syntes de var ganske skummel..... Den må vi bare øve mer på.
Når de leker opp i bingen er de helt stille, da er det bare bevegelsene dere jeg hører. Ikke noe knurring eller bjeffing. Av og til har jeg lurt på om de har stemme, men jeg trenger ikke lure lenger enn til neste gang Zelante kommer for å gi melk - eller jeg skal løfte de opp. Da trenger jeg nesten hørselsvern :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar