fredag 16. mai 2014

16.05.14

Tåka og regnet lettet litt utpå dagen og valpene kunne få seg en halvtimes tur ut på plattingen. Det satte de stor pris på og løp og koste seg der ei stund. Utover det, så har vi for det meste vært på stua. Når de er våkne går de løse på stua, når de sover så legger jeg de i bingen slik at jeg har kontroll på hvor de er. Zelante har lekt lenge med valpene i dag, det har vært så koselig å se på at jeg helt glemte å ta bilder av det....
Det er utrolig fascinerende å se på utviklingen de har fra dag til dag. Personlighetene begynner så smått å komme frem, selv om de ikke er like tydelige som på det forrige kullet. Jeg mangler de to viltreste denne gangen :). Lille gul utpeker seg tydelig som den mest kosete, ho er rask til å komme opp i fanget med en gang jeg setter meg på gulvet. Sitter jeg ikke på gulvet, står ho gjerne nede og hopper og vil opp til meg likevel. Ho er gjerne med de andre og leker ei lita stund, men så kommer ho gjerne for å få kos.
Lille orange er den som liker best å leke - han er også det største matvraket. Han går gjerne rett far valpematen og melk fra Zelante til tørrforet som Zelante har stående på kjøkkenet. Han må jeg passe på litt for han kan godt spise så mye at han får vondt i magen.
Alle er blitt skikkelig flinke på å bite - de trener hver gang de er i nærheten av meg :) De liker tær spesielt godt, de har ikke oppdaget den tynne huden på akkillesen så den får jeg ha for meg selv - ei lita stund til. De er veldig flinke på å respondere på "au", men det er ikke så lett når alle åtte prøver å bite på en gang....

Også har de oppdaget ledninger... Her er det bare å finne frem bittersprayen så vi ikke får noen uønskede hendelser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar