søndag 25. mai 2014

25.05.14

I natt nådde vi en milepæl - valpene sov gjennom hele natt og trengte ikke tilførsel av mammamelk. Selv om jeg våknet og lurte litt på om valpene ikke skulle våkne snart - så var det ufattelig deilig å slippe å stå opp om natta. Håper at det ikke bare var et engangstilfelle men at de nå kommer til å sove hele nettene fremover.

Det har vært kaldt ute og de har bare kunnet være kortere stunder i hagen. Bading i bassenget på verandaen har det ikke vært tale om. Tror at da hadde både jeg og valpene blitt syke etterpå - det er nemlig ikke bare valpene som blir våte når de bader..... Istedet har vi for det meste vært på stua og kost oss. I tillegg har vi hatt koselig besøk i dag også.
Lille frk Gul - skulle egentlig fått navnet "Happy", har funnet ut at halen til mamma er det gøyeste ho kan leke med i dag. Ho elsker å snike seg inn på Zelante bakfra også bite seg skikkelig fast i halen hennes. Ho henger så fast at når Zelante snur seg rundt, så henger lille frk Gul på mens ho logrer vilt og har det utrolig gøy. Heldigvis for Zelante så er det bare Frk Gul som har funnet på denne leken.
Når alle åtte er løse på stua, er det litt av en jobb å følge med på hva de gjør. I teorien skal alle plasser valper ferdes være valpesikkre. I praksis er det ikke så lett å få til. Noen ledninger kan vi ikke fjerne og skal valpene få bevegd seg og oppleve ting, så er det også begrenset hvor stort område av stua jeg kan stenge av. I tillegg må en plukke tiss og bæsj og tørke opp etter de som bader i Zelante sin vannskål på kjøkkenet. Når jeg er lei av å løpe rundt, setter jeg meg på gulvet og roper på "småtroll" da har jeg fanget fullt. Noen ganger leker vi med ball eller draleke - andre ganger sitter vi og bare koser oss.

I dag har valpene for første gang fått høre lyden av klippemaskina. Den reagerte de ikke på, den er vel ingenting i forhold til støvsugeren tenker jeg.
Til kveldsmat får de velge om de vil ha tørt eller oppbløtt fòr. Flere av valpene velger da å spise tørt fòr også ta seg en tur i vannskåla til Zelante og drikke litt vann mens de tar seg et bad. Lille mr Blå ville ha våtfor i kveld fordi det kunne han ligge og slikke i seg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar