mandag 12. mai 2014

12.05.14

Lille orange overrasket stor i dag når valpene var løse på stua. Han gikk inn i bingen og tisset på en kladd, så løp han ut igjen og lekte videre! Jeg lurer veldig på om det var tilfeldig - eller bevisst! Det blir spennende å se.

Valpene har bare fått vært ute for å spise i dag, når de da bæsjer med en gang etterpå slipper jeg å lete rundt hele stua etter små flekker. Skulle ønske at det hadde vært litt varmere i været slik at jeg kunne ta de ut hver gang de skal få mat, det hadde sikkert hjulpet mye på treningen på å bare gjøre fra seg ute... Men, det er for kaldt og surt for det og kaldere skal det bli....

Det har tordnet skikkelig i dag, slik at en neste følte at huset ristet. Ikke en eneste av valpene våknet av det, selv om det varte ganske lenge. Heldigvis bryr ikke Zelante seg om tordenvær heller. Dersom det hadde vært varslet, så hadde jeg kanskje forberedt meg litt og hatt på litt musikk eller annen støy så de ikke skulle høre været så tydelig. Men, det var ikke varslet og da var det bare å ta det som det kom og heldigvis gikk det bra.
Mandager er kloklippedag og alle valpene har fått klippet og filt klørne sine. Zelante sine bare klipper jeg. I dag gjorde jeg den tabben at jeg lot valpene sove litt for lenge før jeg begynte å klippe, dermed var de uthvilte og hadde veldig mye annet de hadde lyst til å gjøre enn å klippe klør - så det tok mesteparten av kvelden å bli ferdig med alle sammen. Jeg hadde alle løse på stua mens jeg holdt på, det kommer jeg nok ikke til å gjøre flere ganger. De som ble klippet hadde ikke så veldig lyst til å bli klippet - mens de som ikke ble klippet stod i kø og plagde den stakkars lille jeg holdt på med mens de ventet.....
Spesielt lille Gul og Grå har vært veldig sosiale i dag. Med en gang jeg har satt meg ned på gulvet har de kommet og klatret opp på meg og bare lagt seg for å kose. På en måte er det litt kjedelig at jeg har fanget fullt av valper med en gang jeg setter meg sammen med de, på den andre måten så er det fantastisk kjekt at de er så sosiale og heller vil være sammen med meg å kose enn å leke med søsknene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar