torsdag 1. mai 2014

01.05.2014

I dag måtte jeg veie Mr blå tre ganger før jeg trodde det jeg så... Fra i går til i dag har han lagt på seg 140 gram, det er ikke til å tro at det er mulig. Siden han har hatt jevn vektøkning alle dagene til nå, så tror jeg ikke at veiingen i går viste feil heller. De andre valpene har lagt på seg normalt og totalt har Zelante og jeg nå 8,7 kg valper. Kullet er veldig jevnt. Mellom den største og den minste hanhunden er det bare 60gram forskjell. Mellom største og minste tispe er det 110 gram forskjell og mellom minste tispe og største hanhund er det 220 gram forskjell. Den minste tispa har vært minst helt siden ho ble født, men ho har hatt samme gjennomsnittlige vektøkning som alle de andre så alt er nok som det skal være der også.
Zelante er fortsatt flink til å holde valpekassa ren for bæsj. Selv om valpene har begynt å gjøre det uten hjelp fra mamma, er ho kjapt på plass og rydder etter de. Tiss er det litt verre med, der kommer det nå mye og når de først har tisset, så klarer ho jo ikke å plukke det opp. I dag har de nesten ikke tisset på wet-beden, bare på kladden. Lurer på om det er tilfeldig eller om de alt er begynt å bli renslige.
Det begynner å bli vanskelig å ta bilder av de - i allefall de bildene jeg vil ha. Dersom de er våkne og jeg ikke har et skille mellom valpene og meg, så kommer de krypende opp i fanget på meg før jeg får rigget meg til med kamera i den vinkelen jeg vil. Det er kjempekoselig - men jeg har så mange bilder jeg har lyst til å ta, som jeg ikke får tatt så litt frustrerende er det også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar