torsdag 29. mai 2014

29.05.14

Det har vært et nydelig vær i dag og valpene og jeg har vært ute og kost oss hele dagen. Vi har vekslet mellom å være i hagen og på verandaen. Siden vi bor i et byggefelt der husene står tett i tett, får valpene også opplevd mange nye lyder når de er så mye ute. De har til og med fått oppleve sprenging med varselsignal på forhånd og faren over signal etterpå - ingen av de brydde seg i det hele tatt. Det hjelper nok at Zelante er så rolig og ikke reagerer på slike ting i det hele tatt.
Vi har nesten bare kost oss i dag. De burde ha fått badet når det er så varmt og fint, men vi kom oss ikke så langt. Det tar si tid å bade og tørke åtte små og i dag hadde jeg mer lyst til at vi skulle kose oss. Men, om valpene hadde klart det, så hadde det vært flere som hadde badet frivillig i dag. De har flere ganger forsøkt å komme seg opp i bassenget, men har ikke klart det enda. Kanskje jeg skal hjelpe de og lage en liten trapp i morgen?
Alle valpene har fått sitte på fanget i Hammocken og vi har gynget skikkelig, de reagerer så lite på det at jeg nesten lurer på om de ikke merker hva jeg holder på med.....

Et par av valpene (Mr Blå og Frk Rød) har fått snuteklipp og er blitt så søte så. De syntes ikke at klippingen var så veldig gøy, men de syntes heller ikke at den var så grusom at de ville holde seg borte når jeg klippet andre.... Jeg hadde hele gjengen på fanget mens jeg holdt på, alle ville være den som fikk mest oppmerksomhet - selv om det gjaldt snuteklipp! Det hjalp ikke engang å sette på støvesugeren fremfor meg i et forsøk på å holde de borte....  Etter snuteklippen fikk de en liten bit biff som belønning - de likte biffen veldig godt, men jeg tror ikke de forstod at det var belønning :). Når jeg skulle trene forrige kull til snuteklipp hadde jeg leverpostei på tube, det var veldig greit - men det finner jeg ikke i butikken lenger så nå må jeg finne på noe annet. Får ta meg en tur og lete i morgen.

Lille frk Rød er begynt å trene på å måle hvor mye papir det er på en dorull. Hver gang ho har fått muligheten har ho tatt tak i enden av papiret og løpt avgårde så fort som ho bare klarer - og det er ingen tvil om at ho synes det er gøy! Matvraket Mr Orange har tenkt at dopapir smaker sikkert godt og etter å ha reddet rullen har jeg måttet gå bort til han og hente mengder med dopapir utav munnen hans....

Det har vært veldig varmt i dag og valpene har sovet mye, enten på gulvet eller på fanget. Nå er det blitt kjøligere ute og de løper villmann på verandaen. De har det skikkelig gøy og nyter friheten til fulle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar