onsdag 28. mai 2014

28.05.14

I gårkveld var jeg veldig trøtt, så trøtt at jeg tenkte at jeg tar "kveldsstellet" på valpene litt tidligere enn vanlig også legger jeg de litt tidligere enn vanlig. Så tenkt som gjort.... Nesten tre timer før normalt var valpene lagt. Og ikke så lenge etterpå var jeg også i senga, og sov godt - noen få timer.... Da lærte jeg det som jeg egentlig alltid har tenkt - ikke ødelegg rutinene! Klokka to var valpene klare til å stå opp - og det varslet de høyt og tydelig om. De klarte å vekke hele huset både vi som bor her fast og gjesten vår, jeg tror kanskje at de vekket naboene også. Først tenkte jeg at de bare var tørste så jeg fikk Zelante til å gi de melk. Men, stillheten der varte bare så lenge det var noe melk å få. Valpene ville nemlig stå opp, enkelt og greit.... Jeg tenkte at de fikk bare bråke til de ble trøtte, men jeg ble først trøtt og det endte med at de slapp ut på gulvet og fikk leke ei stund til de var trøtte. Da fikk i det minste de andre i huset sove selv om jeg satt oppe med valpene. For første gang så må jeg innrømme at når klokka var tre på natta og valpene storkoste seg på gulvet - akkurat da var jeg ikke så ekstremt glad i gullene mine.... Jeg var så trøtt at jeg både var svimmel og kvalm, men de tok de ingen hensyn til :). Jaja, det var den natta  - den ble veldig kort. Men, valpene var like gode og koselige når vi stod opp i dag tidlig og i dag har de vært rene englene (som vanlig).
Valpene fikk et stort ansvar i dag og de har atter en gang vært ute på biltur. Kjøreturen i dag gikk mye bedre enn i går, sikkert fordi de hadde fått løpt fra seg før de ble puttet i bilen. Dette var tredje gangen de har vært frem og tilbake over Fanafjellet så jeg tror at de begynner å kjenne veien nå. Målet for turen i dag var jobben min, der valpene fikk oppdraget med å sosialisere ingeniører :) Det gikk veldig fint, både valpene og ingeniørene stortrivdes! Det var spesielt to som likte seg veldig godt. Min tidligere sjef - Arni og lille Grå fant tonen med en gang, og godt var det fordi lille Grå skal snart få navnet Marco også skal han flytte hjem til Arni med familie.
Det som er ekstra kjekt med å ta valpene med på jobben, er at der møter de mange menn! Av en eller annen grunn er det flest jenter / damer som kommer på besøk for å hilse på valpene, men på jobben min har vi mange menn. Både med og uten skjegg :) I tillegg til valpekos fikk de tobeinte nyte ei fantastisk god kake, bakt av ei på gruppa mi - super dag med andre ord!
Etter at vi kom hjem, fikk valpene først løpe i hagen og kose seg. Der fikk de også mat. De siste dagene har de ikke villet spise det oppbløtte fòret, bare tørt fòr så i dag fikk de bare tørr mat. Det var de godt fonøyde med og de spiste masse. Dvs... Først var det litt vanskelig for de fleste å få noe mat. Matvraket mr Orange la seg nemlig godt til rette opp i matskåla og lå der og spiste og sperret for alle de andre..... Til slutt måtte jeg bare gå bort og flytte han slik at de andre også skulle få mat.
Senere på kvelden fikk de på ny en tur i bassenget - det er fortsatt ikke så kjempepopulært, men jeg håper det kommer seg snart. Nå ligger de ute på verandaen og tar en liten lur før kveldsstellet, så håper jeg at vi har holdt oss så godt til rutinene i dag at de sover hele natta igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar