mandag 19. mai 2014

19.05.14

I dag måtte matmor på kurs og være borte store deler av dagen, valpene måtte derfor ha valpevakt. De kom fint i fra det alle mann, men jeg tror nok at valpene har trimmet naboen litt mer enn de trimmer meg. Jeg har lært meg å se når "triksene" kommer.
Når jeg kom hjem, så var det rett i badingen med alle sammen. Vi skulle i fotostudio og siden valpene liker å ta et bad i maten og matrester viser godt på valpepels, så måtte de selvsagt bli skinnende rene og fine. Det var ingen høylydte protester denne gangen heller, men det de liker best er kosestunden når de blir tørket med handkle etter badingen. De fikk seg en snartur i hagen for litt løping og tissing før de ble puttet i bilen. Helene stilte med stor bil der vi fikk plass til to store bur. Valpene ble puttet inni også kjørte vi avgårde. Det var litt klynking og sutring til å begynne med. Spesielt mr Grå var ikke helt fornøyd med å kjøre bil, men det gikk ikke lenge før alle sammen lå og sov godt.  Fremme hos fotografen der puttet vi alle valpene inn i ett bur også bar vi hele buret inn. (Tenk at vi ikke tok bilde av det....)

Først fikk valpene løpe litt rundt på gulvet (les tisse), det var mye spennende både å se på og å smake på og de trivdes godt. Fotografen var litt redd for at valpene skulle reagere på blitzene, de smeller litt. Men, det var det ingen som brydde seg om. Først tok vi bilder av en og en valp. Det var godt vi var mange for det å få en liten valp til å se akkurat dit vi vil når vi vil, det er slett ikke enkelt. For ikke å snakke om at valpen skal se glad ut, sitte, ligge, stå, gå..... Tja - egentlig gjøre alt som en modell må gjøre. Så tok vi bilder av alle valpene sammen, av Zelante (og jammen tror jeg at vi glemte å ta av Zelante og valpene...?) og av alle valpene, Zelante og meg. Jeg gleder meg helt sykt til å se bildene! Jeg tror det er mange kjempebra der.

På hjemturen var det ingen valper som sa et knyst, alle lå og sov hele veien. Til sammen så har valpene kjørt bil i nesten en og en halv time i dag. Ingen stresset og ingen ble bilsyke.

Valpene har fått SÅ mye skryt i dag, det er utrolig kjekt. Men, så er de veldig greie også. De tåler all håndtering, er ikke redde når de er på nye plasser men heller nysgjerrige og vil utforske. De er heller ikke redde for uventede eller uvanlige skarpe lyder. Også tok de bilkjøringen mye bedre enn forventet. De er rett og slett en drømmegjeng.
På vei hjem snakket vi om hvor flink mamma Zelante er. Helene spurte om ho har kastet opp mat til valpene, det har ho ikke gjort. Min konklusjon var at ho kanskje synes de skal slanke seg. Men, i dag når vi kom hjem fikk Zelante en stor bit svinesteik den gikk ho rett inn til valpene med og la den fra seg i valpekassa... Men valpene hadde mye mer lyst på melk..... Jeg kuttet opp litt mindre biter av steika til valpene, og alle syntes det var fantastisk godt og en fin avslutning på en fin dag.

I dag ble det bare tatt studiobilder. Jeg er gleder meg skikkelig til å se de! I mellomtiden får dere kose dere med noen gamle...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar