søndag 18. mai 2014

18.05.14

Endelig en ordentlig utedag for valpene. Været har vært nydelig og valpene har kunnet være ute når de har vært våkne. Det er fortsatt fuktig i gresset, så jeg har ikke tatt sjansen på å la de sove ute.
 Vi har hatt besøk av ei familie som venter på valp i dag også, valpene synes det er stor stas med nye mennesker som de kan kose med og smake litt på. Og de besøkende.... Jeg tror de ble ganske så forelsket :) De var klare til å ta alle åtte ;)
Lille mr Grøn og mr Blå liker veldig godt å bli klødd på magen, spesielt mr Blå. Flere ganger når jeg har gått forbi valpene i dag, så har han kastet seg rundt på rygg og lagt og viftet med labbene, klar til å bli klødd på magen. Når jeg har klødd han, har han kommet med skikkelig kosegodlyder og tydelig gitt uttrykk for at han likte det. Så kan dere jo lure litt på om jeg blir sjarmert av slik atferd eller.....
Det at valpene får løpe ute i gresset, gjør enormt mye for bevegelsene deres. De har fått mye mer kontroll og de har begynt å hoppe. Spesielt når de vil leke kommer de med et lite invitasjonshopp - litt slik som en ofte forbinder med Rottweiler. Når de løper rundt på plenen så koser de seg og en kan nesten se at de smiler.
Når de er våkne vil de helst ikke være i bingen lenger. Når jeg nærmer meg bingen så hopper de opp og ned og kjemper på for å være nærmest handa mi når den kommer ned for å plukke opp en. Det er om å gjøre å være først, og det er et yrende liv til jeg har reist meg med to valper i hendene. Da er det helt stille - til jeg kommer tilbake for å hente to nye.... De har fått smaken av frihet og de har lært seg både hva som er døra til kjøkkenet (der står mamma sin mat) og hva som er døra til verandaen (friheten på plenen). De er noen smarte og oppvakte småtroll som får med seg mye mer av det som skjer rundt de enn det en egentlig tror....

Zelante er veldig god på å spytte ut ting ho ikke liker. Det er ikke slik at ho bare slipper det, ho spytter det langt avgårde. Lille Grønn har tydeligvis arvet den egenskapen, han var veldig god på å spytte ormekuren de fikk i dag.... Men, han fikk nå sin dose til slutt han også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar