onsdag 14. mai 2014

14.05.14

På tross av at sola skinner, så er det fortsatt kald vind. Jeg synes synd på valpene som ikke får løpe rundt og kose seg på plenen slik som det forrige kullet kunne gjøre, men når det er så kaldt som nå blir plenen ekstra kald for de små og jeg vil ikke at de skal bli syke. Som alternativ har jeg lagt til sperrer slik at de kan være litt på plattingen, der er det tregjerde rundt så de blir litt mer i ly for vinden. I tillegg er platting gulvet av tre, så det er ikke like kaldt som gresset. De fikk middagsmaten sin der, i starten var de ikke helt sikre på om de likte den nye plassen, men det tok ikke lang tid før de ble husvarme og koste seg godt. Lille grønn ble til slutt så trøtt at han likegodt la seg til å sove.
Nå er det meldt regn, vind og kaldt de nærmeste dagene så da må vi finne på noe inne. Kanskje jeg skal lage hinderløype? Fra søndag av blir det bedre da skal det bli varmt og fint - valpene kan bare glede seg!
Vi har hatt besøk av valpekjøpere i dag også, men da ville valpene bare sove så det var nok litt kjedelig for de som kom. Slik er det med valper, når de vil sove - så sover de :)
Leggerutinene er blitt veldig bra nå. Jeg legger de etter siste måltid klokken tolv og da legger de seg til å sove med en gang jeg slukker lyset. Så sover de helt til Zelante får melkespreng og går ned for å vekke de og gi de litt melk. Med en gang ho har gått ut av valpekassa, legger de seg til å sove igjen og sover helt til Zelante eller jeg vekker de om morgenen. Det er deilig!
Det er kanskje best å fortelle at Zelante står på utsiden av gjerdet fordi ho vil det, ho var inne og matet de og etterpå hadde ho lyst til å få litt fri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar