lørdag 3. mai 2014

03.05.14

I dag har vi hatt besøk av Helene og Nora, mens Nora koste seg med valpene og sang de i søvn har Helene og jeg hatt "fotoshoot". En kombinasjon av utstyr fra Helene og meg gjorde at om noen bare hadde kikket inn, så hadde de kanskje trodd vi var proffe fotografer, men det hadde bare vart til de hadde hørt oss....
 Valpene syntes det var stor stas å få besøk i valpekassa og ei stund var det en liten kamp om å få sitte på Nora sitt fang. Etter ei stund fant Zelante ut at valpene trengte mat og kom oppi valpekassa ho også, Nora hjalp til slik at alle valpene fant hver sin patte. Siden det ikke er så lenge de er våkne av gangen så varte det ikke så lenge før alle valpene plutselig sov. En sov ekstra godt og det var den som lå i Nora sitt fang, den fikk sove til en fin sang.
Helene og jeg tok singelbilder av valpene. De ble lagt inn i teltet en etter en og de fleste syntes det var helt greit. Det var ikke alle som våknet mens vi holdt på engang.... Utrolig nok så var det bare en av valpene som tisset i teltet, det hadde jeg aldri gjettet på forhånd.
Det blir stadig mer liv i valpekassa og de leker tydelig mer med hverandre. De reagerer også på stemmen min, men det virker fortsatt som at det er vanskelig for de å høre hvor lyden kommer fra. Men, de ser meg og har kontroll på den måten. Følelsen når valpene kommer mot meg når jeg setter meg ned ved siden av valpekassa eller når jeg legger en av de i halsgropen min og de sovner, den er rett og slett ubeskrivelig. Det er ufattelig hvor glad en kan bli i disse små gullene mine. Dvs - den stolte mammaen Zelante synes det er helt forståelig :).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar