torsdag 15. mai 2014

15.05.14

Natt til i dag klarte lille grå å heise seg ut av valpekassen. Jeg har lært siden i fjor så nå har madrassen som ligger på nedsiden tisselaken på seg, så når de lander og tisser så gjør det ingenting for madrassen i tillegg til at valpene lander mykt og godt. Kanten i valpekassen er nå blitt hevet så jeg håper det er ei stund til neste gang de klarer det.
Det har ikke vært utevær i det hele tatt i dag, verken for valper eller andre... I stedet har valpene fått være løse på stua mesteparten av dagen. Siden de ikke likte lyden av støvsugeren så veldig godt, så har den fått stå og gå fremfor døra til bingen. Om de hadde lyst ut av bingen, måtte de forbi støvsugeren. I tillegg satte jeg meg ved siden av støvsugeren for å virkelig lokke de bort til den. Frk, Rosa og Rød, og Mr Grå brydde seg ikke med lyden i det hele tatt. Frk Rosa var til og med bort og snuste på slangen og fant ut at ho ikke ble sugd inni. De andre synes fortsatt at den er litt skummel og smyger seg rundt den, men den er ikke så skummel at de ikke kom seg ut av bingen og bort til meg.
Når jeg begynte på middagen puttet jeg de inni bingen igjen. Når i tillegg mamma Zelante slapp ut i hagen, skal jeg love dere at det var en gjeng sinte valper i bingen. Tenk dere åtte fiskemåker som sloss om en bitteliten fisk og skrikene de da har. Akkurat slik var det inne på stua da...... Zelante er utrolig flink, ho overser helt alle slike tendenser til å lage bråk - da får de ingen oppmerksomhet. Jeg må innrømme at etter fem minutter, så var jeg veldig fristet til å hente ørepropper... Men, heldigvis så fant de da ut at det hjalp ikke å bråke og de la seg til å sove i stedet.
Vi har hatt besøk i dag også - og i dag var valpene våkne mens besøket var her :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar