tirsdag 6. mai 2014

06.05.14

Natt til i dag sov de seks timer i strekk, både Zelante og jeg syntes det var litt skummelt og gikk for å sjekke at alt var bra og det var det jo. De hadde faktisk sovet så godt at det nesten ikke var tisseflekker på kladden - utrolig.
Det er veldig greit at de er flinke til å gå på kladden for å tisse og bæsje (selv om det fortsatt er veldig lite bæsj jeg ser), eneste problemet er at de sliter fortsatt litt med balansen så når de er fredige med å bæsje er det ikke uvanlig at de setter eller legger seg midt opp i det.. Ikke lekkert akkurat! Men, Zelante er kjempeflink og sørger for å holde valpene rene og fine uansett hva de finner på.

Valpene har vært på stua mesteparten av dagen i dag også. Av og til leker de og koser med hverandre og med mamma Zelante, men fortsatt sover de veldig mye. De har enda ikke kommet så langt at de har brutt seg ut av bingen - kanskje er de for late?

De har iallefall kontroll på at det er handa mi som hjelper de ut av valpekassa når de skal på stua. Alle står klar og klatrer oppover armen for å bli den første til å bli løftet opp. Selv om jeg har åtte valper nå og alltid kan bære to og to opp på stua, så prøver jeg å bære de slik at det blir en til "overs" sistemann får på den måten litt trening i å bli "helt alene" i hele verden. I dag var det frk lilla som ble igjen og det tok ho slett ikke tungt. Gikk og snuste rundt i valpekassa mens ho ventet på at jeg skulle komme tilbake. Men, ho var veldig rask bort til handa mi når jeg tok den ned i valpekassa :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar