tirsdag 20. mai 2014

20.05.14

Endelig en skikkelig utedag for valpene! De har vært ute og kost seg hver gang de har vært våkne. Plenen er fortsatt fuktig så de har ikke fått ligget ute og sove - når de legger seg bærer jeg de inn. De har fått større område og jeg har måttet feste gjerdet bedre. I gårkveld når de skulle drikke melk fra Zelante, klarte de å dytte Zelante slik at ho falt og falt over gjerdet. Da så valpene umiddelbart sitt snitt til å ta seg en tur på egenhånd, åtte valper på rømmen er ikke noe kjekt. Men, vi har "dobbelt gjerde" så de hadde uansett ikke kommet seg på veien. De lærte fort at om vi alle hopper opp på gjerdet samtidig - så kommer vi oss ut..... Men, jeg lærte også fort så nå kommer de seg ikke ut lenger ;) (Lurer på hvor lenge det går før de oppdager at vi har samme gjerde på bingen i stua,,,,).
Vi har hatt besøk av Nina og Jacob - jeg er usikker på hvem som koste seg mest, valpene eller besøket. De likte iallefall veldig godt at Jacob la seg ned i gresset slik at alle valpene kunne herje med han samtidig. Også likte de skolissene til Nina....
Lille Rosa og Lille Rød er litt Tuppen og Lillemor, de to holder sammen - og finner på rampeting sammen. Det kjekkeste de vet (tror jeg) er å snike seg inn på en av de andre som sover også bare hoppe opp på stakkaren - som hyler og blir fornærmet.
Frk Lilla er litt stille av seg, ho har på en måte ikke utmerket seg like tydelig som alle de andre. Ho har derfor fått litt ekstra oppmerksomhet de siste dagene. Ho har vært alene både ute og inne, og ho har gått alene på stua sammen med meg mens de andre har vært på valperommet. Ho er trygg og god og det å bli alene var ikke noe stort problem for henne, ho brydde seg rett og slett ikke. Når vi var oppe på stua, så likte ho godt å være der jeg var og når jeg satte med ned, stod ho nedfor beina mine og prøvde å klatre opp for å få litt kos. På fanget la ho seg godt til rette og ho er nok en av de som liker ekstra godt å bli kost på magen.
Bildene fra fotostudio kom i dag - og de er virkelig flotte! Jeg må bare se litt mer på de før jeg legger ut noen her :) Dere har å glede dere til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar