torsdag 8. mai 2014

08.05.14

Egentlig så er utviklingen til valpene helt ufattelig. I går var det bare så vidt de klarte å fote seg på stuegulvet - i dag har de fått ett tempo som er så stort at jeg må passe på hvor jeg setter ned beina mine for å ikke trakke på de.
De er veldig sosiale, akkurat nå har jeg seks valper på fanget (jeg sitter på gulvet og de har klatret opp selv) Lille frk Gul og mr Orange spretter rundt i ring og har tydeligvis tenkt å bæsje. Det blir bare mer og mer nå når de får fast føde fire ganger i døgnet. Nå er det oppbløtt RC Starter med biola og den morsmelk erstattingen som jeg ikke fikk bruk for de får, en gang i døgnet får de også en eggeplomme. Kanskje jeg blir nødt til å lage Pavlova en så jeg får brukt opp eggehvitene til noe....
Jeg har helt glemt å fortelle at tennene nå er begynt å sprette ut de første kjente jeg i forgårs, så nå nærmer Piraya tida seg virkelig. Håper de er snille med Zelante :) Også logrer de skikkelig, de er veldig glade for å se meg og de kommer til meg når jeg kaller på de.
Vi har hatt besøk i dag også, det tok de ikke så tung og valpene sov mesteparten av tida. Når de sover, så sover de og da er de ikke lette å vekke. Når jeg lager mat på kjøkkenet, så bråker jeg mye for tida. Mister gryter og grytelokk i gulvet - bruker mikseren til det meste osv for å venne valpene til lyder. Jeg går også tett inn til bingen når jeg går forbi og tramper skikkelig, også håper jeg at de vokser opp til å bli hunder som ikke våkner av den minste ting. Både mammaen og pappaen til valpene har veldig gode avknapper- det håper jeg at valpene får også.
 Været bedret seg betraktelig i dag og valpene kunne få en liten tur i hagen. Jeg tok ut to og to og de fikk være der i ca ti minutter. Alle syntes at gresset var fryktelig ekkelt å trakke på, det var mye bedre å sitte på naboens fang... Det er skikkelig morsom å observere valpene når de gjør ting for første gang. For eksempel nå lille rosa i dag var på vei i full fart mot et naboen for å få sitte der i stedet for å gå på det ekle gresset - også kom ho til ei skikkelig skummel gul løvetann og måtte bråstoppe og rygge for å unngå å bli tatt.... Det fikk jeg selvsagt ikke tatt bilde av....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar